پیام خونه

راهنمای خط خدماتی

خط خدماتی چیست؟

خط خدماتی، همان خط تبلیغاتی هستند با این فرق که پیام های شما به شماره موبایل افرادی که پیام های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند می رسد و شما باید از آن‌ها به عنوان خط اطلاع رسانی استفاده نمایید و متن پیام های شما جنبه تبلیغاتی نداشته باشد.

مراحل دریافت خط خدماتی

برای تغییر نوع خط خود از تبلیغاتی به خدماتی، نیازمند ارائه مدارکی از جمله فرم درخواست خدماتی، تعهدنامه خدماتی، یک فقره چک یا سفته (بر اساس اپراتور)، گواهی امضا مدیر عامل (شرکت های خصوصی) و بانک شماره مشترکین (شماره های مشترکین فعلی، امکان ارسال به کلیه شماره ها فراهم است.) هستید، برای شروع اپراتور خط خود را انتخاب کنید تا اطلاعات کامل‌تری را مطالعه و دریافت کنید.

توضیحات راهنما خط خدماتی

مقدمه

 مستند حاضر جهت ارائه راهنمايي هاي لازم درخصوص شرايط خدماتي شدن شماره ( قابليت عبور از ليست سياه ) مي باشد كه به حضورتان ارائه مي گردد.

خواهشمند است حتما اين مستند را به صورت كامل مطالعه بفرماييد.

توجه فرماييد به درخواست هايي كه نكات ذيل را رعايت نكرده باشند رسيدگي نشده و وضعیت آن “رد شده” خواهد شد.

همچنين بدليل اينكه روال خدماتي شدن خطوط توسط اپراتور انجام مي شود، زمان انجام شدن درخواست خدماتي، خارج از دسترس سامانه مي باشد اما حدودا یک ماه الی دوماه زمانبر خواهد بود.

 لطفا پس از ارسال مدارك، فقط از طریق همین بخش از سامانه پيگيري نمایید.

لازم بذكر است به محض خدماتي شدن شماره، در همین بخش از سامانه به شما اطلاع رساني خواهد شد.

تعريف شماره خدماتي

طبق ابلاغيه شركت ارتباطات سيار ايران از اول ارديبهشت ماه سال 92 ، سرشماره هاي ارسال پيامك به دو شاخه خدماتي و تبليغاتي به شرح ذيل دسته بندي ميشوند:

شماره هاي خدماتي  متعلق به شركت ها، دفاتر و سازمانهايي است كه پيامكهايي با محتواي خدماتي، مشخص و در محدوده كاري همان مجموعه براي مخاطباني شناخته شده كه خود درخواست دريافت اين  پيامكها را داده اند، ارسال مي كنند و محتواي آن اطلاع رساني و ارائه خدمات به افراد داوطلب و شناخته شده است.

هرگونه ارسال پيامك كه بدون رضايت صاحب تلفن همراه و بدون اطلاع ايشان صورت گيرد، پيامك تبليغاتي محسوب مي شود و ارسال اينگونه پيام ها براي مخاطباتي كه خود درخواست عدم دريافت اين پيامكها را داده اند امكانپذير نيست.

شرایط خطوط خدماتی

توجه فرماييد ارائه تمامي موارد ذيل جهت خدماتي شدن خطوط الزامي مي باشد :

خدماتي شدن خطوط فقط براي اشخاص حقوقي كه داراي شناسه ملي و شماره ثبت مي باشند، امكان پذير است.

ارائه تعهدنامه تكميل شده فايل پيوست، در سربرگ شركت يا سازمان به همراه مهر و امضاي صاحبان امضا.

 کلیه تعهدنامه ها به صورت تایپ شده ارائه گردد وبه صورت اسکن شده و با کیفیت مناسب ارسال شود و هرگونه عکس با کیفیت پایین، قابل پذیرش نمی باشد.

در فرم تعهد نامه شناسه ملی وشماره ثبت مطابق با سامانه ملي اشخاص حقوقي كشور ” به آدرس https://ilenc.ssaa.ir ثبت گردد.

اطلاعات مدیرعامل شرکت و نماینده شرکت به دقت تکمیل شود.

در فرم تعهد نامه بصورت کامل آدرس شرکت ، درج شده باشد.

آدرس سایت سازمانی در فرم تعهد نامه الزامی میباشد.

در تعهدنامه بخش مربوط به ” موضوع محتواي پيامك خدماتي” حتما بطور كامل، واضح و دقيق توضيح داده شود و از درج ” اطلاع رساني” بصورت ناقص خودداري نماييد.

توجه نماييد در تعهدنامه قسمت مربوط به ” جامعه هدف” بطور واضح و دقيق مشخص شده باشد. بعنوان مثال درصورتيكه جامعه هدف شما مشتريان يك سايت يا يك اپليكيشن مي باشند، حتما نام سايت و يا اپليكيشن در اين قسمت درج شود.

حداقل 200 عدد ليست شماره هاي مخاطبين(همراه اول) در فايل اكسل ودر یک ستون قرار داده شود.

ارائه عكس از صفحه ” سامانه ملي اشخاص حقوقي كشور ” به آدرس https://ilenc.ssaa.ir الزامی میباشد. نمونه نیز در همین بخش قرار گرفته است.

آدرس ايميل مندرج در تعهدنامه حتما بايد سازماني بوده و ايميل هاي yahoo ،gmail و… مورد قبول نخواهند بود.

ارائه فایل اکسل احرازهویت فرمت خدماتی که در همین بخش قرار داده شد.

در فایل اکسل احراز هویت و تعهدنامه ستون محتوای پیامک ، توضیحات در مورد کاربرد شماره بصورت شفاف و واضح اعلام گردد و از درج ” اطلاع رسانی” و امثالهم خودداری فرمایید. برای مثال: اعلام کد پیگیری خرید، ارسال جزئیات رمز عبور جهت اپلیکیشن ……………… ( نام اپلیکیشن مشخص باشد) و…

دقت کنید که فایل اکسل احراز هویت تک ردیفه می باشد و تمام فیلدها تکمیل گردد.

هر شرکت درزمان درخواست خط خدماتی مجاز به ثبت یک خط در یک اپراتور میباشد.

درج نام كامل كاربر به عنوان مثال : (دانشگاه (نام واحد درج شود) – مدارس) بطور كامل الزاميست.

حجم تصویر فایلها میبایست زیر 400 کیلو بایت باشد.

ارائه سفته به مبلغ 200.000.000 ریال که میبایست بصورت فیزیکی ارسال گردد.

درنظرداشته باشید در صورت عدم ارسال سفته مراحل خدماتی شدن انجام نمی گردد.

نمونه تکمیل سفته ها درهمه اپراتورها در همین بخش قرار داده شد.

با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی شرکت ارتباطات سیار درخواست تغییر وضعیت خط به خدماتی تابع مراحل مختلف می باشد همچنین نظر به اینکه تعداد محدودی از خطوط در طول ماه خدماتی می گردند درخواست ها بر اساس تقدم ارسال از سوی نمایندگان، برای اپراتور فرستاده می شوند و پیگیری مکرر آن ازشرکت، تاثیری در روند نخواهد داشت.

 نکته مهم : درخواست خط خدماتي شما پس از ثبت توسط كارشناسان بررسي شده و در صورت نقص در مدارك در قسمت توضيحات علت نقص به صورت كامل شرح داده ميشود ﻟذا توضيحات كارشناسان را به صوت دقيق مطالعه نموده و می توانید درخواست خود را از طریق سامانه ،بخش درخواست خط خدماتی پیگیری و وضعیت را مشاهده نمایید.

در صورت تاييد درخواست خط شما توسط كارشناسان ، وضعيت آن به تایید اولیه تغيير خواهد یافت ودر صورتیکه اپراتور تایید کند به وضعیت تایید نهایی تغییر پیدا میکند و خط خدماتی خواهد داشت.

نکات اختصاصی مربوط به اپراتور 1000

 برای هر شماره درخواستی باید لیست شماره های مشترکین که به آن ها پیامک خدماتی ارسال می شود اعلام گردد. صرفا شماره مشترکین مدنظر است و درحال حاضر هیچگونه اطلاعات دیگری نیاز نیست ضمنا هر زمان اپراتور آپدیت لیست را بخواهد می بایست ارسال فرمایید.

نکات اختصاصی مربوط به اپراتور 2000

برای خدماتی شدن این خطوط، علاوه بر فرم تعهدنامه و اکسل اطلاعات حقوقی، اسکن مدارک مدیرعامل(کارت ملی، شناسنامه) و آخرین روزنامه رسمی شرکت یا مجوزهای رسمی شرکت باید در قسمت درخواست خدماتی بارگزاری شوند.

نکات اختصاصی مربوط به اپراتور 50001

درخواست هايي با عنوان موسسات خيريه , دانشگاه و مدارس از سمت همراه اول رد شده و خدماتي نمی شوند.

درخواست های خدماتی تا تاریخ 25 ام هر ماه برای اپراتور ارسال میگردد وتا 60 روزکاری زمانبر خواهد بود.

نکات اختصاصی مربوط به اپراتور50004

در خصوص شركت هايي كه نماينده رسمي سازمان دولتي باشند ارائه معرفي نامه از سازمان مربوطه نيز الزاميست واز طریق تیکت پشتیبانی میبایست ارسال گردد..

در خصوص صندوق هاي قرض الحسنه، شركت هاي بورس و ….. ارائه مجوز از بانك مركزي الزاميست واز طریق تیکت پشتیبانی میبایست ارسال گردد.

در صورتيكه ليست شماره موبايل هاي مخاطبين تغيير مي كنند بايد ليست موردنظر در ابتداي هر ماه بروزرساني شده تا برای اپراتور ارسال گردد.

در مورد درخواست رنج شماره براي سازمان ها و دانشگاه ها و ……. توضيح كامل كاربري و تفكيك شماره ها بر اساس شعبه ها و ….. الزامي مي باشد.(به عنوان مثال 20 شماره براي دانشگاه يا سازمان با يك كاربري امكان پذير نيست)

مطلقا ارسال تبليغات با شماره هاي خدماتي مورد قبول نمي باشد، حتي شماره هاي بانكي

نکات اختصاصی مربوط به اپراتور 026-021

فعالسازی خط غیر متناظر 021-026 باید بصورت حقوقی صورت گیرد تا برای خدماتی شدن اقدام گردد وخطوط ثبت شده حقیقی خدماتی نمیشوند. خطوط متناظر هم باید شماره تلفن ثابت در مخابرات حقوقی ثبت شده باشد.

تکمیل فرم تعهد نامه اپراتور 021-026 در یک صفحه انجام شود وبصورت فیزیکی ارسال گردد.

ارائه فیزیکی سفته به مبلغ 100.000.000 میلیون ریال در وجه شرکت پیام افزار پیک آسا(نمونه تکمیل شده سفته نیز ضمیمه گردیده است).

راهنمای تکمیل فرم خطوط 9000

درج شماره نامه و تاریخ در بالای فرم الزامیست. برای شماره نامه میتوانید از یک شماره 5 رقمی رندم استفاده کنید

در پاراگراف دوم فرم، در قسمت مشتری و بهره بردار نام درخواست هنده نوشته شود.

در صورتی که هر یک از اطلاعات فرم را ندارید، در مقابل آن بخش کلمه “ندارد” نوشته شود

در صورتی که جواز کسب اینماد باشد، درج آدرس سایت در فرم تعهدنامه الزامیست.

مهر و امضا و اثر انگشت در قسمت مهر و امضای بهره بردار ثبت شود و قسمت مهر و امضای شرکت خالی بماند

نام و نام خانوادگی در کنار مهر و امضا نوشته شود

در صورتی که فرم حقوقی باشد، نماینده و مدیرعامل هر دو باید یک شخص باشند و این شخص باید در روزنامه رسمی و یا آگهی تغییرات دارای حق امضا باشد

نمونه جامعه هدف مشتریان دارای فروشگاه اینترنتی

مشتریان و کاربران سایت که از محصولا سایت ما خریداری کرده و اجازه ارسال پیامک داده اند.

نمونه موضوع محتوای پیامک خدماتی کاربران دارای فروشگاه اینترنتی

ارسال نام کاربری و رمز عبور، ارسال کد فعالسازی، اطلاع رسانی ثبت سفارش، اطلاع رسانی زمان ارسال سفارش و مراحل پردازش سفارش، اطلاع رسانی حراج ها و پروموشن ها، ارسال پیام تبریک و تسلیت ایام خاص، اطلاع رسانی موجود شدن کالا به درخواست مشتریان

نمونه جامعه هدف مشتریان دارای پروانه کسب

مشتریانی که به صورت حضوری و یا غیر حضوری از طریق سایت و شبکه های اجتماعی از محصولات ما خریداری کرده و اجازه ارسال پیامک داده اند

نمونه موضوع محتوای پیامک خدماتی مشتریان دارای پروانه کسب

اطلاع رسانی ساعات کاری فروشگاه در ایام تعطیل به درخواست مشتریان، ارسال لیست قیمت به درخواست مشتریان، اطلاع رسانی موجود شدن کالا به درخواست مشتریان، اطلاع رسانی زمان ارسال محصول برای کاربرانی که خرید غیرحضوری داشته اند، ارسال پیامک تبریک و تسلیت ایام خاص، ارسال پیام حراج ها و تخفیفات فصلی

نمونه جامعه هدف آموزشگاه ها

دانشجویان، اساتید و اشخاصی که در آموزشگاه ما ثبت نام کرده و اجازه ارسال پیامک داده اند

نمونه محتوای پیامک خدماتی آموزشگاه ها

اطلاع رسانی زمان شروع ترم و یا دوره جدید، اطلاع رسانی کنسلی کلاس، اطلاع رسانی دوره های جدید آموزشگاه، اطلاع رسانی تغییر زمان کلاس ها، ارسال پیامک تخفیف برای ثبت نام در دوره ها، اطلاع رسانی زمان آزمون، اطلاع رسانی نتایج آزمون ها، ارسال پیام تبریک تولد به هنرجویان، اطلاع رسانی زمان جلسات به اساتید

نمونه جامعه هدف سایت های دارای دوره ها ی آموزشی

کاربران سایت که در دوره های ما ثبت نام کرده و اجازه ارسال پیامک داده اند

نمونه موضوع محتوای پیامک سایت های دارای دورها ی آموزشی

اطلاع رسانی زمان شروع دوره های جدید، اطلاع رسانی محتوای دوره های جدید، ارسال لینک دانلود دوره، ارسال نام کاربری و رمز عبور، ارسال پیامک زمان آزمون یا تحویل پروژه، ارسال پیامک پاسخ تیکت و پیام های مربوط به پشتیبانی، ارسال پیام تبریک تولد و تسلیت ایام خاص، ارسال کد تخفیف برای دوره های مختلف

نمونه جامعه هدف افراد دارای پروانه پزشکی :

بیماران و مراجعانی که به مطب و کلینیک ما مراجعه کرده و اجازه ارسال پیامک داده اند.

نمونه محتوای پیامک خدماتی افراد دارای پروانه پزشکی:

ارسال پیامک نوبت دهی، ارسال پیام یادآوری نوبت، اطلاع رسانی زمان ویزیت مجدد، ارسال پیام نکات مراقبتی و بهداشتی، ارسال پیام کنسلی نوبت، ارسال پیامک تبریک و تسلیت ایام خاص، اطلاع رسانی تغییر زمان ویزیت، ارسال پیامک مشخصات دارو ها، اطلاع رسانی زمان آماده شدن نتایج آزمایش،

پیمایش به بالا

مشاوره تلفنی رایگان

Call Now Button